zondag 19 oktober 2014

Zing een liedje

Al twee keer ben ik (creatief) geblokkeerd op een huiswerkopdracht van De Kleine Tiki. Een opdracht die zo simpel klinkt, maar voor mij blijkbaar heel ingewikkeld is:


Maak een liedje* 

Bron: Flickr, Irene Mei


Een liedje?

Maar waar dan precies over?

Hoe vind ik een melodie?

Hoe zorg ik dat de woorden passen in het ritme?

Maar vooral nog:

Ik kan niet zingen!


Waar ik precies op blokkeerde kan ik niet uitleggen. Er was gewoon een blokkade, de woorden kwamen niet, of alles klonk stom of clichématig. Waarschijnlijk speelt dat alles een beetje mee.

Allerlei tips kreeg ik, maar geen enkele tip hielp. (nee, ligt niet aan jullie of je tips, tipgevers ;)

Het enige wat hielp, was voor mijn groep gaan staan en zeggen: ik heb geen liedje. Ik heb het huiswerk niet gedaan, omdat ik blokkeerde. Dat is hoe het nu is.

En terwijl ik dat vertelde, was er rust, voelde het helemaal goed om dat, op deze manier te vertellen. Het was helemaal goed zo!

De volgende huiswerkopdracht, betreft weer het maken van een liedje...



Zal het me nu lukken?

Liefs


* De opdracht is natuurlijk iets specifieker dan alleen: maak een liedje. Dit betreft een thema, een onderwerp. Maar dan nog, is het maken van een liedje een vrij brede opdracht. Vind ik dan. Voor mij dan.

1 opmerking: