maandag 11 februari 2013

Wintersjaal #5: ronde 3 (en een beetje 4)

De afgelopen week heb ik flink sterren gehaakt voor mijn sjaal. Achttien sterren moest ik maken voor de derde ronde van de sjaal. Daarnaast heb ik nog wat proefsterren gemaakt, om te kijken wat het beste paste. Uiteindelijk heb ik 22 sterren gemaakt.

Voor deze ronde koos ik voor deze sterren:

Een gesloten ster
Een 'open' ster. 
Ik heb zes open sterren gehaakt en twaalf gesloten sterren. 'Open' sterren noem ik zo, omdat ze punten hebben die van het centrum naar buiten lopen. Ik vind zelf dat ze een hele andere soort uitstraling hebben!

Ondertussen heb ik een deel van de sterren vastgemaakt. Tijdens het vastmaken begon ik te twijfelen over de vorm van de uiteindelijke sjaal. Tot nu was ik overtuigd van het idee dat de sjaal zelf uiteindelijk ook een zeshoekige vorm moest krijgen. Dit leek me leuk, omdat je dan een sneeuwster in het groot hebt. Maar dit is wel totaal onpraktisch, omdat je dan een heel grote sjaal hebt. Als sjaal is het dan niet te gebruiken en als deken is het ook niet handig.

Daarom was ik vandaag wat aan het spelen met de sneeuwsterren die ik heb liggen.

Ideeën die ontstonden:


Idee 1: bovenstaande vorm steeds groter maken, door een nieuwe vorm aan te nemen. Deze vorm werkt niet in complete ronden. (Eigenlijk heb ik dit idee niet verder uitgewerkt nog, ik ben al overtuigd van het tweede idee;)


Idee 2: de sjaal wordt op deze manier meer een omslagdoek en krijgt haast dezelfde vorm als mijn herfstsjaal

Zoals te zien is, verdwijnt de symmetrie een klein beetje op deze twee manieren, omdat niet meer in complete ronden wordt gewerkt.

Ik ga meer voor het tweede idee, maar eerst ga ik nog ronde 3 afmaken. Daarna ga ik nog een vierde ronde maken en dan ga ik aan een nieuwe vorm werken.

Alvast een blik op de sterren van ronde 4:



Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten