maandag 18 maart 2013

Favorieten recepten van de week #2

Deze week heb ik een aantal recepten uit het boek 'Eet jezelf mooi, slank en gelukkig kookboek' van Amber Albarda gemaakt. Die kan ik hier natuurlijk niet online zetten. Ik kan alleen het kookboek aanraden ;). (Ik had hem van de bibliotheek geleend).
Niet alle recepten vind ik even interessant, de meeste hoofdgerechten of bijgerechten zou ik zelf kunnen verzinnen. Maar de bakrecepten zijn heel fijn!

Ik maakte 'meesterlijke muffins', 'gezonde chocoladetaart' en 'zelfgemaakte chocolade met nootjes'.
De eerste twee recepten zou ik iedereen aanraden! Het derde recept vond ik een iets minder succes, omdat er heel veel agavesiroop in moest om het te binden, waardoor het óf veel te zoet werd, óf het werd geen goed geheel.. Ik denk dat ik dit recept nogmaals ga maken maar dan aangepast.

Ik maakte vorige week namelijk ook chocoladetruffels, naar het recept van Eet goed, voel je goed. Ik maakte maar de halve hoeveelheid, en dat was al best veel. Ik denk dat dit recept heel goed te combineren is met het recept van Amber Albarda.

En mijn nieuwe favoriete soeprecept: pompoensoep met pesto. Tijdens het maken van de soep kreeg ik ineens inspiratie om er een klein beetje pesto bij te doen en dit was een heel goed idee:) Het recept van de soep:

Bak 1 ui met wat knoflook. Doe daar een pompoen bij, in stukken gesneden. Het is niet nodig om hem te schillen (vind ik dan althans...;). En 1 aardappel. Doe hier bouillon bij. Ik durf geen hoeveelheid te noemen, dat ligt ook aan de grootte van de pompoen. Ik doe dit meestal op gevoel. Laat dit 20 minuten koken. Dan pureer je de soep en doet er 1 eetlepel pesto en 2 eetlepels crème fraiche bij. En klaar is je soep.

Nog een tip: ik maakte deze soep in nog geen 10 minuten, omdat ik al pompoenpuree (=gepureerde pompoen) in de vriezer had liggen. Dit had ik over van een ander recept waarbij pompoen nodig was en dit is ideaal voor een snelle maaltijd.

Liefs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten