vrijdag 29 maart 2013

Niets creëren..

Soms creëer ik heel veel.
Andere weken doe ik weer helemaal niets. (deze weken;)
Blokkades zijn er dan
Geblokkeerd door van alles en nog wat.

Bijvoorbeeld doordat ik niet weet wat ik zal maken. Dat is wel vaker het geval;) Maar waarom weet ik dan niet wat ik zal maken? Dat heeft soms te maken doordat ik wat unieks wil maken. Iets wat nog niet bestaat. Iets wat ik nog niet eerder heb gemaakt. Vaak heb ik het gevoel veel van hetzelfde te maken: rondom hetzelfde thema.

Dan ben ik bezig met het eindresultaat: met hoe het uiteindelijk gaat worden. Logisch natuurlijk, je wil al snel iets moois maken. Maar ik vind het wel zonde als ik vervolgens niets ga maken. Te veel ben ik dan bezig met het eindresultaat.

Uniek zijn ... Iets moois maken ... Wat nog nooit iemand anders heeft gemaakt ...

Het is zo logisch, voor mij althans. Het haalt een beetje de lol van het proces weg. Want het moet mooi, uniek, museumwaardig worden. Niets mag mislukken.

Zonde, om me daardoor te laten tegenhouden!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten