dinsdag 23 juli 2013

Recept kaasburgers

Tijdens het eten koken besefte ik ineens dat het eten wel heel kaal was (rijst en koolrabi met saus). Mijn hoofd sprong in de inspiratiestand en probeerde zo snel mogelijk met de dingen die we in huis hadden iets te verzinnen. En dat lukte! En eigenlijk lukte het ook nog heel goed, de kaasburgers die ik bedacht waren lekker en ze bakten heel goed. Vaak is dit een probleem bij het zelf maken van vleesvervangers.

Het originele recept komt van NatuurlijkZuinig. Ik heb het een klein beetje aangepast, zodat het glutenvrij is. Als je een nog simpeler recept wil dan het mijne, neem dan die van NatuurlijkZuinig, want dat is helemaal simpel. (En ook lekker trouwens, die variant maakte ik wel toen ik nog gluten at).

Ingrediënten:
120 gram geraspte kaas. (Maakt niet uit welke soort)
2 eieren
2 eetlepels havermout
1 eetlepel kokosmeel
50 gram amandelmeel
Evt. enkele kruiden

Bereiding:
Meng alles door elkaar. Als het nog heel plakkerig is door het ei, kun je extra amandelmeel toevoegen.
Je kunt kruiden toevoegen als je wilt, paprika is lekker, maar kerrie ook. Of peterselie.

Vorm 4 burgers van het 'deeg' en bak deze in olie 5-8 minuten. 

Kokosmeel neemt heel veel vocht op, daarom heb je er in dit recept (en veel andere recepten) maar zo weinig van nodig. Heb je het niet in huis? Neem dan meer amandelmeel, ik denk dat je dan in totaal 80 gram nodig hebt.

Liefs

1 opmerking: