maandag 1 juli 2013

Zelfgemaakte deodorant

Al een tijdje gebruik ik deodorant die ik zelf heb gemaakt. Het werkt heel goed. Eigenlijk zelfs nog beter dan 'gewone' deodorant. Je ruikt de geur veel minder, maar dat vind ik helemaal niet erg. Nu vind ik fabrieksdeodorant ook gewoon heel vies. De geur is veel te sterk nu ik helemaal geen kunstmatige geurtjes meer gebruik.

Graag deel ik het recept met jullie. Net zoals veel van mijn recepten is dit een recept wat je makkelijk aan kunt passen aan je eigen wensen. Door meer of minder etherische olie toe te voegen maak je het sterker of minder sterk, net waar je behoefte aan hebt. Je kunt ook andere etherische oliën toevoegen, net wat je lekker vindt.

Deodorant

Ingrediënten:
50 gram baking soda
50 gram maizena
4 el kokosolie
Essentiële olie naar keuze. Bijvoorbeeld:
15 druppels citroen
15 druppels tea tree
8 druppels sinaasappel

Meng dit in een kom door elkaar. Het moet enigszins smeerbaar zijn, maar niet te vloeibaar. Als het niet smeerbaar genoeg is voeg je nog wat extra kokosolie toe. Je doet dit in een (mooi) bakje en je smeert steeds een beetje met je vingers op je oksels. 

Etherische olie van citroen en tea tree is antibacterieel, dus het is een aanrader om deze te gebruiken. Zelf vind ik pepermunt erin ook lekker. 

Liefs

1 opmerking:

  1. Wat een leuk recept, en dat het je bevalt!
    Ik gebruik nog steeds 'gewone' deo (wel van de bio winkel) Zonder deo vind ik idd geen optie! ;-)
    Ik ga het onthouden! Dank je wel!
    Zonnige groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen