maandag 9 december 2013

Jij bent niet goed..

Jij bent niet goed
Je moet anders zijn
Verander nu eens
Doe het anders!

Ik weet het beter
Ik kan het beter
Ik doe het beter
Ik ben beter

Zo wordt anders zijn
Verward met
Goed en slecht
Beter en goed

Ik kan je niet zien
Ik zie enkel
Wat je doet
En wat ik vind

Ik wil zo graag
Je zien
Je hart
Je uniekheid

Maar ik zie enkel, wat ik vind
Hoe het hoort
Verbeteringen
Oplossingen

Het is zo simpel, vanuit mij
Om te zien wat bij jou mis is
Het is zo simpel
Om je niet echt te zien

Muren blijven staan
Met enkel kleine vensters
Waardoor slechts
Een klein deel van de ander
Is te zien

Niet alleen jou schaad ik
Ik schaad mezelf
Omdat ik heel goed weet
Dat het zo niet hoort

Ik moet anders
Ik moet veranderen
Ik moet beter
Ik moet stoppen

Zo is de cirkel rond
Jij mag niet zijn
Wie je bent
En ik ook niet

De enige oorzaak

Dat ben ik zelf…

Geschreven in het kader van een opdracht voor mijn opleiding. Het thema is: ik wijs niet naar de ander, de ander accepteren zoals hij is, in relatie zijn met de ander zonder oordelen. En dat is juist heel moeilijk af en toe... 

Liefs

2 opmerkingen: