donderdag 5 december 2013

Muziek in verhaal - jullie hulp nodig

Na het schrijven van mijn vorige blogje, voelde ik enorm veel vrijheid. Het was alsof ik al dagen, weken opzag tegen dat schrijven, terwijl ik het ook heel graag wilde schrijven. Ik was geblokkeerd.

Maar nu, is er weer ruimte en vrijheid en heb ik uit het niets een nieuw project verzonnen. Een project waar ik heel enthousiast over ben. Het combineert allerlei interesses.

Ik wil graag korte verhalen of gedichten gaan schrijven op basis van muziek. Steeds dezelfde persoon, waarschijnlijk een danser die steeds een nieuw liedje tegenkomt en daar dingen in/mee beleeft. Alleen, ben ik stiekem niet echt een muziekkenner. Ik luister heel vaak dezelfde muziek, maar hiervoor ben ik juist op zoek naar nieuwe en allerlei verschillende soort nummers. Het personage zal een ontwikkelingsweg door de verschillende muziek heen gaan lopen. En daar kan ik jullie hulp bij gebruiken:

Stuur (in een reactie of mailtje) je favoriete liedje, of een liedje wat veel voor je betekent. Je mag er bij vertellen wat dit liedje met je doet, maar dat hoeft niet. Het is handig dat je een youtubelink stuurt, dan kan ik het liedje makkelijk terugvinden ;). Het maakt niet uit wat voor soort muziek het is, kom maar op.

Ik weet nog niet hoe ik de verhalen en gedichten ga publiceren, maar ik zorg dat je in ieder geval het verhaal van jouw liedje te lezen krijgt (als je dat wilt natuurlijk).


Liefs

3 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Ken je deze;http://www.youtube.com/watch?v=HKTAXkpGceQ
    Ik ken 'hem' vijf weken en luister er graag naar!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzonder idee! Ik ga op Wereldlichtjesdag een lied zingen voor ouders/familie die een kind hebben verloren. Het is heel mooi en ontroerend, de tekst spreekt voor zichzelf. Het is geschreven door Karen Taylor-Good, te vinden op youtube.Liefs, mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, ik zal in de loop van de tijd luisteren naar mijn afspeellijsten en je een link doorsturen op 't moment dat ik me geraakt voel door 'n nummer. Je hoort nog van me Annelot :-)!! X!

    BeantwoordenVerwijderen