dinsdag 2 april 2013

Champignon-notenpaté

Een hele tijd terug heb ik dit lekkere recept van een champignon-notenpaté gevonden. Het is veel werk maar dat is het wel waard. Vooral het snijden van de champignons is veel werk, daarna is er niets meer aan. Ik weet niet meer waar ik het recept heb gevonden.. Dit is mijn versie.


Tip: in het originele recept staat arrowroot in plaats van maizena. Mijn versie werd niet heel stevig en ik denk dat dit kwam doordat ik maizena nam.. Beter is het dus om arrowroot te gebruiken.


(En nee, dit recept is ook absoluut niet fotogeniek, dus wederom geen foto).

Ingrediënten:
400-500 gram champignons, in kleine stukjes gesneden
1 ui, fijngehakt
1 teen knoflook, fijngesneden
handje tijm
handje peterselie
olijfolie
2 eetlepels maizena
200 gram geraspte kaas
150 gram (ongezouten) cashewnoten, fijngemalen in een keukenmachine
1 eetlepel bouillon uit potje (evt van een blokje)

Bereiding:
Verhit wat olijfolie of kokosolie in een pan en bak hierin de ui glazig. Voeg de champignons en knoflook toe. Doe hier een klein beetje bouillon bij en tijm.
Maak met een beetje water een papje van de maizena en voeg dit toe aan het champignonmengsel.
Haal de pan van het vuur. Voeg de geraspte kaas, cashewnoten en de peterselie toe.
Roer het goed door en schep het mengsel over in een ingevette ovenschaal of cakeblik.
Zet de paté in het midden van de oven en laat dit in ongeveer 45 minuten gaar worden op 180 graden.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten