maandag 22 april 2013

Vakantie-ideeën - 2

In mijn vorige blogje over vakantie-ideeën heb ik al heel veel genoemd. Maar al op het moment dat ik het publiceerde, wist ik dat ik dingen vergeten was, onbewust of toen al bewust! Dat kon ik natuurlijk niet zo laten, dus nu een tweede blogje, met leuke vakantie-ideeën.

Het is trouwens niet zo dat ik helemaal hopeloos ronddwaal in vakantieland. Ik heb al een aardig goed idee over wat ik deze zomer wil doen. Er zijn alleen zoveel leuke dingen, eigenlijk zou ik ze allemaal wel willen doen. Maar goed, dat lukt natuurlijk niet.

Meteen besefte ik me dat ik Keiland vergeten was om te noemen. Ik ben daar vorig jaar geweest met mijn vriend. Het is op Terschelling; een week lang kunst, kamperen en kerk (zoals ze het zelf omschrijven). Er zijn elke dag workshops waar je uit kiest. Daarnaast zijn er twee vieringen per dag. Nu ga ik eigenlijk nooit naar de kerk, maar Keiland zou ik (bijna;) iedereen aanraden. De vieringen zijn heel open en fijn en ik vond ze heel mooi. Terschelling is ook een hele fijne plek, alleen is deze week in het hoogseizoen en dan is het wel heel druk op het eiland..

Natuurlijk wil ik ook het Eigentijds Festival noemen. Ik weet niet eens meer hoe vaak ik hier ben geweest, zo vaak is het. Het is dit jaar van 6 tot 9 juni, in Vierhouten. Een prachtige ontmoetingsplek voor mensen die geïnteresseerd zijn in spiritualiteit. Er zijn allerlei workshops te doen, met allerlei verschillende thema's en uitgangspunten: massage, yoga, dans, sjamanisme, energiewerk, een vuurloop en healings (En natuurlijk nog veel en veel meer). Ik weet nog niet of ik dit jaar ga, waarschijnlijk niet, maar dat is vooral omdat ik er al zo vaak ben geweest. Het is wel een vrij grootschalig festival, veel mensen zijn er.

Dan nog iets wat nu wel een beetje last-minute is: CCC: Create Changes Celebration. Dit kwam ik bij toeval tegen vorige week. Dit wordt volgende week (1 t/m 5 mei) georganiseerd. Allerlei workshops zijn er: zweethut, meditatie, verschillende soorten dans, stiltewandelingen en yoga. Ziet er heel leuk uit! (Ik ken het verder niet..)

Van 17 tot 21 juli wordt het Open Up festival georganiseerd. Hier zijn ook allerlei workshops (dans, zang, yoga, tantra en massage). Om een goede indruk te krijgen kun je op de website kijken, ik ben er zelf nog nooit geweest, want ik vind het namelijk vrij duur... Ik wil er ooit wel heen.

Dan nog het vrouwenfestival: Lorelei. Dit is van 16 t/m 18 augustus. Hier mogen alleen vrouwen komen:) Er zijn allerlei workshops: vilten, dans, yoga, noem maar op! Dit jaar is het thema: Be a queen.

Nog meer inspiratie dus. Wat worden er toch leuke dingen georganiseerd, zomaar, in Nederland. :)

Liefs




Geen opmerkingen:

Een reactie posten