zaterdag 29 december 2012

Driehoekensjaal (Idee #1)

Een  blogje over één van de ideeën die op dit moment in mijn hoofd zit.

Een sjaal, gemaakt van kleine driehoeken van hetzelfde formaat, aan elkaar genaaid. Vooral een versie met zwarte en paarse 'glimstof' zit in mijn hoofd, een versie die in mijn hoofd heel chique is.


Het ontwerp zou er dan ongeveer zo uit zien:







De laatste versie vind ik zelf het mooiste.

Misschien is dit ontwerp ook wel heel mooi in verschillende kleuren. Of verschillende motiefjes. Je kunt natuurlijk variëren met de breedte van de sjaal, die kun je zo breed maken als je zelf wilt.

Bij het bedenken van andere versies, bedacht ik ook een gehaakte sjaal: gehaakte granny-driehoeken die je aan elkaar naait. Met wol die van kleur verloopt, bijvoorbeeld invicta colours van scheepjes, is dat denk ik heel mooi. Je krijgt dan denk ik ongeveer zo'n sjaal, zoals Jeanet van Blij dat ik brei heeft gemaakt.

Ideeën genoeg, maar toch denk ik niet dat ik het ga maken. Ik heb namelijk al sjaals genoeg, dus zou ik eigenlijk niet nog meer sjaals moeten maken. Het idee blijft wel hangen in mijn hoofd, dus misschien, over een tijdje..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten