donderdag 27 december 2012

Kerst(diner)

Kaneelbroodjes, foto gevonden op internet

Dit jaar met kerst alleen een uitgebreide high tea op tweede kerstdag, vandaag. Iedereen maakte iets.

Vandaag maakte ik kaneelbroodjes. Nog nooit eerder gemaakt, maar ik had zin in de smaak van kaneel en iets klefs. Lang geleden dat ik zoiets heb gegeten. Ik eet geen suiker, waardoor dit hapje eigenlijk normaal gesproken altijd afvalt;).

Deze broodjes waren heerlijk! Vooral als ze net uit de oven komen. Niet te zoet, maar wel een sterke kaneelsmaak.

Ik vond een recept op deze site. Het maken kost wat tijd doordat het vrij lang moet rijzen, maar het is geen moeilijk recept.  Door een kleine aanpassing in het recept is het (bijna) suikervrij. Ik zeg bijna, omdat er natuurlijk wel een zoetmiddel in zit. Ik heb alleen palmsuiker gebruikt in plaats van gewone kristalsuiker, hier kan ik beter tegen.

In het deeg heb ik 30 gram palmsuiker en twee eetlepels honing gedaan, in plaats van de 75 gram suiker.
In de vulling heb ik zoveel palmsuiker gedaan tot het er goed uitzag. Ik denk ongeveer 80 gram. En veel meer kaneel dan in het recept stond.

Zeker een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten