maandag 21 januari 2013

Haast

Terwijl ik ren struikel ik
Ik val neer
Hijgend lig ik daar
Wat ben ik aan het doen?

Overtuigd ben ik 
Dat het moet
Moet moet
Nu af
Snel
Zo snel als kan

Ik wil mijn wintersjaal zo graag af hebben. Nog maar 1 sneeuwster gehaakt, maar nu heb ik dat gevoel al. Ik weet gewoon dat hij heel mooi zal zijn. Dat ik er heel blij mee zal zijn.

En ik trap in de valkuil: het doel is er nog niet en rennen brengt me er niet veel dichterbij. Natuurlijk kan het sneller. Maar juist bij deze sjaal, die over stilte gaat, wil ik een rustig tempo aanhouden. Ik wil rust vinden en dit in de sjaal verwerken. Ik wil er niet naar kijken en een haastproces zien.

Natuurlijk wil ik hem heel graag snel hebben. Maar in mijn hart is hij er al. Nu kan ik genieten van het proces, van de weg naar de sjaal toe.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten