maandag 21 januari 2013

Winter #2

Totale stilte 
Duisternis 
Overal om je heen
Even is er niets meer
En vind je jezelf
Jij bent daar
Neem je nu de rust?

In het kader van mijn vorige blogje over de winter, heb ik vandaag nog een verdieping ervaren ;)

Twee uur geleden viel de stroom uit. Ineens was er geen licht meer. Niet alleen bij ons, maar in de hele buurt.  De hele gemeente zat zonder stroom.

Eerst was er schrik en onrust. Dan snelle actie: het aansteken van kaarsen.

Dan is er alleen maar de extra stilte. En vooral meer duisternis.

Stiekem beviel het me wel .Ik hoefde niet na te denken over wat ik zou gaan doen, want er was niets te doen. Nu kon ik alle rust nemen om rustig op de bank te zitten. Niets hoefde, want niets kon.

Snel waren mijn ogen gewend aan de duisternis. Na een uur ging de stroom en alle lampen weer aan.
Waarschijnlijk ben ik de enige gek (?) die alle lampen meteen weer heeft uitgedaan. De lampen waren veel te fel.

Stiekem vond ik het heerlijk, dat extra beetje rust en duisternis.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten