woensdag 23 januari 2013

Sneeuwsterren opspannen


Om de sterren extra mooi te maken, span ik ze vast op een 'bord'. Dit bord heb ik zelfgemaakt van een dik stuk schuimrubber, ongeveer 10 cm dik, met een oud kussensloop er omheen.


Op het kussensloop heb ik de basisvorm van de sneeuwsterren getekend, zodat ze recht opgespannen kunnen worden. Ook zijn er dwarslijntjes, zodat ze precies even lang worden. 

Zie het verschil tussen opgespannen of niet!
Misschien een handig tip voor anderen die sneeuwsterren of andere symetrische figuren haken!

Hoe staat het met mijn sneeuwsterren? 

Ik was niet tevreden over het formaat en daarom heb ik de eerste paar sterren weer uitgehaald. Deze heb ik opnieuw gehaakt met een dikkere haaknaald (4 ipv. 3,5). Nu ben ik tevreden over ze. De eerste drie sterren zijn af, nog veel te gaan!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten