donderdag 21 november 2013

Besluit - weer vrij haken!

Vandaag neem ik een besluit. Een besluit wat al een paar dagen suddert in mij, maar wat ik nu echt ga nemen. Na het schrijven van mijn vorige blogje over alle belemmeringen die ik ervaar, bedacht ik, dat ik wel eeuwen kan blijven schrijven over wat mij tegenhoudt. Ik kan me daar totaal oprichten en alles onderzoeken. En natuurlijk is dat nuttig.

Alleen, dan gebeurt er niets. Niets leuks, niets maken.

En dus, besluit ik vandaag, om gewoon te beginnen. Vanzelf kom ik alle onzekerheid en angst wel weer tegen, alleen nu ga ik er mee aan de slag. Ik doe iets, in plaats van me alleen maar te richten op wat me tegenhoudt. En dat voelt goed.

Vandaag begin ik met een nieuw project. Een project wat veel, veel tijd gaat kosten. Maar ik heb er wel heel erg zin in. Ik ga een deken haken, op de vrij haken manier. Dus; geen idee hoe het eruit gaat zien. Ik begin gewoon. Ik weet niet eens hoe groot de deken precies wordt. Ik weet enkel dat ik met de regenboogkleuren ga haken, in strepen. Diagonale, brede strepen.

En nu, aan de slag ;) Ik heb er zin in.

Liefs

2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar hoor, wat je schrijft Lot!
    Al die twijfels en beren op de weg...ik heb ze ook gehad (zelfs een paar jaar amper wat met mijn creativiteit en opleiding gedaan...wat ik me nu niet meer kan voorstellen!!)
    maar op een dag is het gevoel dat dit is wat je wilt, dat dit je roeping is, sterker dan alle twijfels bij elkaar, en laat je je door niets en niemand meer tegen houden, en ga je er gewoon voor!
    En succes heeft tijd nodig, en ook al verdien je geen bakken met geld, en heb je er nog een andere baan bij nodig (heb ik ook) als je doet wat je gelukkig maakt, ben je al zo'n eind op weg!!
    Succes meid, je kunt het want je bent hartstikke creatief!
    -X-

    BeantwoordenVerwijderen