zondag 17 november 2013

Volg je droom - en doe het echt...

Als je je droom kent. Je hoogste verlangen. Je (levens)doel.

Ja, en dan?

Je weet wat je wilt doen. Maar toch, gebeurt het niet. Ik blijf nog in even in mijn redenen om niet die droom te volgen. Dit weekend (her)ontdekten we met vier meiden wat onze verlangens zijn. En ook wat onze belemmeringen daar in zijn.

Misschien kan ik er wel uren over schrijven, maar het is bij mij ook gewoon zo actief; ik weet ergens wat ik heel graag wil doen, maar ik doe het niet. En dat is frustrerend. Op dit moment zijn de redenen om niet te creëren groter en aanweziger dan de redenen om wel te creëren:

- Ik kan het niet
- Het levert geen geld op
- Ik heb geen geld
- Het bestaat al

De basis is vooral onzekerheid en angst. Wat als anderen het niet mooi vinden? Kan ik het echt wel? Heeft het wel zin? Het volgen van je droom is niet alleen maar leuk, het is gewoon ook moeilijk!

Maar het uitspreken van deze onzekerheden, is al een hele stap. Ik erken dat ze er zijn en ik geef mezelf de tijd en rust om niet alles meteen te moeten kunnen. Het is goed zoals het nu gaat!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten