woensdag 6 november 2013

Te jong?

Een paar weken geleden vond ik tijdens het verhuizen een formulier wat ik 5 jaar geleden heb ingevuld. Dit was tijdens een weekend waarin het volgen van je droom centraal stond. Eén van de vragen op het formulier ging over mijn dromen en wat mij belemmerde om die dromen nu te leven. Wat staat je in de weg?

Er zijn altijd zoveel redenen om een droom niet te volgen. De laatste weken worstel ik daar weer eens mee. Graag maak ik jullie deel van mijn dromen en mijn problemen om ze echt neer te zetten.

Op het briefje wat ik vond, schreef ik dat ik mijn droom niet kan realiseren, omdat ik te jong ben. Jong zijn betekent nog geen opleiding afgerond hebben, geen werkervaring, niet serieus genomen worden en noem verder maar op.

Het bijzondere van dit briefje vond ik niet de tekst op zich, maar dát ik die mening had over mijn droom. Want in die vijf jaar tijd ben ik niets veranderd, ik vind mezelf nog steeds te jong om mijn droom te realiseren. En toch, ik ben vijf jaar ouder, hoe kan mijn mening nu helemaal niet veranderd zijn? Wanneer ben ik dan wél oud genoeg? Ik ben bang dat deze gedachte alleen maar op den duur overgaat in: ik ben te oud, het heeft geen zin meer..

Natuurlijk is het enkel een excuus, iets wat mijn hoofd bedacht heeft. Want er zijn genoeg jonge mensen die wel hun droom realiseren. Het is een reden om te zorgen dat ik niet voor mijn droom ga, uit bescherming. 

Ow, ow ow. 

Wat kan een geest je toch tegenwerken.. Gelukkig helpt het enorm om door te hebben wat jou tegenwerkt om je dromen na te jagen. Dat is stap één. 

Op naar de volgende redenen die me tegenhouden.

Liefs

1 opmerking: