vrijdag 27 december 2013

1 jaar + chocoladekwarktaart (recept!)

Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik begon met bloggen. Hoe snel kan een jaar toch gaan..
Ik maakte dit jaar drie seizoensprojecten: herfst, winter en lente. Wat vond ik dat ontzettend leuk om te maken.

Ik heb zoveel creatieve dingen gedaan, zoveel meer dan ik de jaren hiervoor heb gedaan. Daar ben ik heel blij mee en ik ben ook trots op mezelf dat ik dat gedaan heb. Het brengt me zoveel goeds. Ik ga er het komende (blog)jaar ook zeker mee verder.

Voor jullie heb ik een recept van een heerlijke chocoladekwarktaart. Dit maakte ik voor kerst en ik deel graag het recept met jullie. Stiekem maakte ik deze taart grotendeels al een keer, namelijk met mijn verjaardag. Nu gebruikte ik echter een andere bodem, een browniebodem. Helaas heb ik geen foto, maar misschien kunnen jullie je zo al voorstellen dat het erg lekker was. :)

Recept voor chocoladekwarktaart:

Het recept van de bodem heb ik hier gevonden, zij heeft een andere topping, die vast ook heerlijk is. Ik gebruikte palmsuiker, maar wel een halve cup minder dan in het recept staat. Voor mij was dit zoet genoeg. (En ik heb niemand horen klagen ;)

De vulling komt van deze site. Het is heel simpel om te maken. Mijn versie:

Ingrediënten:
Palmsuiker (naar smaak. Ligt aan het cacaogehalte van je chocolade. Ik nam ongeveer 25 gram. Dit was zoet genoeg).
120 ml slagroom
150 gram pure chocolade (minstens 70%)
2 el cacao gemengd met heet water
200 gram roomkaas

Bereiding:
Smelt de chocolade en laat enigszins afkoelen. Klop ondertussen de slagroom op tot zachte pieken. Doe de afgekoelde, gesmolten chocolade voorzichtig bij de slagroom en roer. Voeg het cacaomengsel toe. Mix de roomkaas met de palmsuiker. Meng voorzichtig het slagroommengsel met het roomkaasmengsel. Doe dit op de afgekoelde taartbodem. Laat dit een aantal uren opstijven. De taart is lekker meteen uit de koelkast, maar op kamertemperatuur is ook lekker.

Liefs

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig Annelot!! Veel succes en plezier voor het komende blogjaar! Dat je weer door vele mooie inspirerende ideeën geraakt mag worden! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je jubileum:)! Op naar het volgende jaar. En goede keuze chocoladetaart!

    BeantwoordenVerwijderen