dinsdag 17 december 2013

Schrijven over muziek #4

Tijdens het luisteren naar verschillende liedjes, realiseerde ik me iets. Of eigenlijk, meerdere dingen.

Ten eerste: ik ga anders luisteren naar een nummer. Natuurlijk heel logisch! Ik luister nu bijvoorbeeld veel beter naar de tekst. En dan ontdek ik ineens zinnen in de tekst die ik nog nooit gehoord heb, terwijl ik een nummer misschien wel al heel vaak heb geluisterd. Heel bijzonder!

Daarnaast besef ik me heel goed dat alles wat ik schrijf, mijn invulling is. Dat kan ook haast niet anders. Ik luister een liedje, dans er op, luister goed naar de tekst, voel het ritme. De ene keer schrijf ik vanuit de tekst, de andere keer vanuit het ritme, dan weer vanuit een gevoel.

Maar vooral schrijf ik vanuit mezelf, vanuit wat een liedje met mij doet, of over hoe ik me op dat moment voel. Heerlijk, om alle vrijheid te ervaren in het schrijven.

Wat ik vooral heel leuk vind, is het dansen op en schrijven over muziek die ik niet zelf heb uitgezocht. 'Eigen' muziek vind ik ook heel fijn, maar ik heb het vaak al te vaak gehoord om er nog echt door te worden verrast. En wat een prachtige muziek bestaat er toch :).

Liefs!

1 opmerking:

  1. Heel veel succes en plezier met je mooie opdracht Annelot!!! X!

    BeantwoordenVerwijderen