maandag 3 juni 2013

Favoriete recepten #6

Een tijdje heb ik al geen favoriete recepten met jullie gedeeld. Voornamelijk, omdat ik die eventjes niet had. Ik deed maar wat met koken, wat vaak wel lekkere resultaten opleverde hoor. Maar niet deelwaardig;)

Nu heb ik weer een aantal hele fijne, lekkere recepten die ik toch heel graag met jullie wil delen.

Ik ontdekte deze week een blog met allerlei recepten die zowel glutenvrij als suikervrij zijn. Heel fijn! Wat helemaal fijn is, is dat er gebruik gemaakt wordt van enigszins normale producten. Vaak wordt er in glutenvrije recepten gebruik gemaakt van allerlei glutenvrije bakmixen, die ik liever niet gebruik. Er zit vaak suiker in, en soms ook nog troep (E-nummers ed.). Daarom was ik extra blij met dit blog, aangezien ze bijna in alle recepten amandelmeel en kokosmeel gebruikt. Als suikervervanging gebruikt ze honing.

De site is: http://glutenfreefix.com/.

Ik maakte deze week al twee (of stiekem drie) van haar recepten. De hartige taart met tomaten (met als vulling niet tomaten, maar andere groenten, zoals paprika en courgette). De biscuits, die ook als bodem dienden voor de hartige taart. Bij beide verving ik de salie door andere verse kruiden (basilicum en peterselie). Ik maakte ook een zoet recept, chocolade-ijstaart (met browniebodem). Alle drie de recepten zijn erg simpel, het enige lastige is het omrekenen van verschillende Amerikaanse 'maten': van cup naar gram, Fahrenheit naar Celcius, enz.

Ook maakte ik een sinaasappel-citroentaartje. Ik combineerde twee recepten en eigenlijk werd het gewoon lekker :). Het recept zal ik later deze week delen. Nu alvast de foto:


Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten