woensdag 26 juni 2013

Lente #6

Het is eigenlijk al weer bijna een maand geleden dat ik iets schreef over mijn lenteproject. Een update!

Er is niet heel veel te vertellen over dit project. Vanaf het begin was er niet dezelfde flow als bij mijn twee eerdere projecten. Eigenlijk was er gewoon een idee, en kwam er niet heel veel na. Dus ik besloot om maar gewoon te beginnen, met de ideeën die ik had.

Ik viltte een lap, van ongeveer bij cm. Deze lap was eigenlijk net iets te kort, want ik wilde hem als rokje gebruiken. Nu had ik al meteen door, dat er meer nodig was dan deze lap om een rokje te maken. Daardoor bleef het project een tijdje liggen.

Tot dit weekend. Ik ging eindelijk naar de stoffenmarkt in Utrecht en zocht naar een lap die er goed bij zou passen. Die vond ik, en nu kan ik dus verder met mijn project.

Zo ziet de lap vilt er uit:


Nu nog de afwerking. Die doe ik eigenlijk ook nog totaal op gevoel. Wel met de naaimachine, maar zonder een patroon of veel meten.

Ik hoopte dat ik dit ineens zou kunnen, zonder veel ervaring met de naaimachine. Jammer genoeg werkt het natuurlijk niet zo;). Dus zou ik het liefste dit doen met de lap:


In de hoek en weg er mee. Doe ik niet hoor. Het komt wel af, alleen nu nog niet. Waarschijnlijk moet ik eerst nog wat oefenen.

Liefs

1 opmerking:

  1. Je lente-project wordt gewoon een lente-zomer project. Succes nog.

    BeantwoordenVerwijderen