zaterdag 29 juni 2013

Kijk eens wat ik kocht!

Een tijdje geleden was ik bij de toko. Normaal gesproken wordt ik daar altijd heel snel gek, van alle rare producten die ik niet ken. Maar nu nam ik rustig de tijd om alles te bekijken en vond ik best wel leuke producten. Dus ook voor glutenvrije en zelfs suikervrije producten kun je daar terecht. 

Wat heb ik gekocht?

Rijstnoedles van 3 mm dik. Ze hadden deze in allerlei verschillende maten; 1, 3, 5 en 10 mm.

(De prijs van dit product heb ik niet onthouden. Ook heb ik het nog niet geproefd, als het lekker is, of juist niet, dan laat ik hier nog even weten).


Rijstvellen. Bij deze toko hadden ze dit formaat, en een kwart cirkel. Deze leken me handiger voor het doel waar ik ze voor ging gebruiken: springrolls. Als je niet weet wat dat zijn, of hoe je ze maakt, kun je op de blog van De Groene Meisjes kijken. Het zijn rolletjes van rijstpapier, met daarin allerlei soorten groenten. Of wat je er ook maar in wilt doen. (Ik deed er ook wel tempeh of vegagehakt in).

Het zijn super veel vellen, ik heb ze niet geteld, maar we hebben er flink van gegeten en er zijn er nog genoeg om er nog minstens twee keer van te eten (met meerdere personen).

Stiekem vind ik het zelf niet heel lekker. Oeps! Maar ik heb dit nu driekeer gegeten, en de mensen met wie ik het at vonden het wel lekker geloof ik. Dus ja, wat doe je dan? Ik maak voor mezelf maar een salade, eigenlijk hetzelfde, maar dan zonder het vel.

(Prijs: 2,50 euro).


Ik kocht ook een doosje met pappadums. Dit had ik wel eens gegeten bij een Indiaas restaurant, maar nog nooit zelf gemaakt. Het was heel leuk om te maken. Het zijn dunne vellen die in (frituur)olie ongelofelijk uitzetten. Heel leuk, en ook wel lekker. Maar ik vond het wel heel erg zout. Te zout naar mijn smaak. En daarna had ik buikpijn. Voor mij dus niet voor herhaling vatbaar.. Jammer, want het is dus glutenvrij (gemaakt van linzenmeel).
(Prijs: 1,75 euro geloof ik.)


Ik kocht ook Baking Soda. Baking Soda is niet direct iets om op te eten (natuurlijk doe je wel een klein beetje in sommige recepten) maar ik kocht het voornamelijk voor de andere doeleinden die je niet verwacht van dit product. Je kunt het namelijk gebruiken om zelf deoderant te maken. Het werkt ook heel goed tegen de jeuk van muggenbulten (maak er een dik papje van en smeer dat op de bult). Als je zoekt op doeleinden voor dit product, zul je er heel veel vinden. Bijvoorbeeld hier
(Prijs: 1,60 euro.)

Naast deze producten kocht ik ook nog rijstmeel. Ze verkochten ook ketan rijstmeel. Op deze verpakking staat 'glutinous' wat verwarrend is en veel mensen laat denken dat het gluten bevat. Dit is niet het geval! Het betekent alleen maar dat het van plakrijst is gemaakt en meer kleeft. 
Ik kocht ook een nog een kokos-mangoreep (1,15 euro) die gezoet was met agavesiroop. 

Al met al toch hele leuke aankopen op een plek waar ik het niet verwachtte. Ik was blij:) 

Liefs!

1 opmerking:

  1. Bij de toko shoppen is leuk!
    Vraag eens aan een medewerker/eigenaar. Zij kunnen je de leukste dingen laten zien. En vertellen wat je er mee kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen