woensdag 11 september 2013

Recept linzenburgers (Rood #2)

Dit recept vond ik qua kleur eigenlijk niet makkelijk in te delen. De hoofdingrediënten zijn rode linzen en rode paprika. Rood dus. Maar, het eindresultaat is zeker niet rood (en ook niet fotogeniek):


Meer oranje/geel...

Maar ik plaats het toch bij rood. De hoofdingrediënten zijn rood. Dus opgelost. Rode linzen vallen volgens het boekje ook onder rood trouwens.. (Als je een tafel wilt dekken met allerlei recepten in alle kleuren van de regenboog, zou ik dit recept onder oranje scharen).

Maar goed. Genoeg over de kleur gezeurd. Want dit is gewoon een heel lekker recept. Ik schreef er al eens eerder over, maar toen plaatste ik een linkje naar het originele recept. Stiekem paste ik het natuurlijk best wel een beetje aan en daarom plaats ik nu ook mijn versie. Ik heb het recept zo aangepast, dat het super simpel is. Het was natuurlijk al niet moeilijk. Ik weet niet zeker of mijn versie lekkerder is, dat geef ik eerlijk toe. Simpel en lui (en iets goedkoper) tegenover een iets lekkerdere burger, maar meer werk en iets duurder. Meestal kies ik in zulke gevallen voor de eerste versie. Zeker nu ik weet hoe lekker dit is.

Mijn recept dan maar:

Linzenburgers

Ingrediënten:
150 gram linzen
1 grote ui
½ rode paprika 
1 teentje knoflook
125 gram mozzarella (zoveel zit meestal in één zakje)
40 gram geraspte oude kaas
1 handje verse peterselie
2-3 eetlepels (kikkererwten)meel*
Zout en peper

Bereiding
Was de linzen en kook ze gaar in ruim water. Giet ze af en laat heel goed uitlekken! Snijd de ui in kleine stukjes (snipperen) en bak deze kort. Snijd de paprika en knoflook in kleine stukjes en voeg toe bij de ui. Als dit klaar is voeg je het toe aan de linzen. Snijd de mozzarella in stukjes en voeg ook toe, samen met de geraspte kaas. Hak de peterselie fijn en voeg toe. Breng op smaak met zout en peper. Voeg het meel toe om het iets dikker en vaster te laten worden. Laat dit een tijdje goed afkoelen. Vorm hiervan ongeveer 9 burgers en leg ze op een bakplaat. Bak ze 20-25 minuten in de oven op 180 - 200 °C.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten