woensdag 30 april 2014

Zeg hé hè, hoe gaat het nou met dat boek van jou?

Ehm, tjah, ach, je weet wel...

(En dan iets in de trant van: morgen ga ik weer aan de slag, dan zal het vanzelf lukken. Enz, noem maar op!)

Stamel ik terug naar mezelf, als ik die vraag stel aan mijn kleine schrijvertje. Ja, dat schrijvertje, dat heeft het niet makkelijk in mij. Want, er wordt natuurlijk wel geschreven door mij, maar niet aan mijn boek. En mijn schrijvertje, vindt het niet genoeg dat denkertje zich ermee bezig houdt. Nee, hij wil schrijven!

Al eerder schreef ik dat ik géén boek schrijf, maar wel bezig bleef met deze verhaallijn. Hoe staat het er nu voor?

Nou, op dit moment is er geen boek, zelfs nog geen hoofdstuk. En dat heeft allerlei redenen. Goede en slechte natuurlijk. Zonder hier een excuusblogje van te maken, wil ik toch wel een aantal redenen noemen waarom ik niet heel hard schrijf aan mijn boek. Onderverdeeld in verschillende categorieën.

Geen tijd

Tijd is te maken, altijd, dat is waar. Maar, ik ben net begonnen met nieuw werk (jippie!), en dat is vermoeiend en neemt best wat van mijn tijd in beslag. Naast het werken zelf, wat tijd kost, ben ik daarna vaak moe en heb ik geen zin meer om te schrijven.

Onzekerheid

Kan ik het wel? Wat weet ik nu over dans (het onderwerp van het verhaal)? Ach, er zijn eindeloze onzekerheden in mezelf te vinden.

Een boek?

Wil ik wel echt dat het een boek wordt? Of ging het meer om het proces en hoorde dit proces bij mijn afgelopen tijd en wil ik nu mijn aandacht op iets anders richten?

Ach ja, zo zijn die twijfels, vragen en onzekerheden er in mij. Ik weet het even niet, geen idee of het een boek wordt of niet. Maar dat is oké, ik blijf het onderzoeken. Het idee, de verhaallijn, blijft wel in mijn hoofd hangen..

Ondertussen vouw ik nog maar wat jurkjes, gewoon, zomaar. Heerlijk, die verschillende kleurtjes.



Liefs

1 opmerking:

  1. Tof dat je bent begonnen met je nieuwe werk! Kan me voorstellen dat je daarnaast weinig energie overhoudt voor je boek.
    Ik herken je onzekerheid, ik ben ook bezig met een boek schrijven en ik vraag me constant af of het wel goed genoeg is, waardoor ik aan alles ga twijfelen.
    Wat voor mij wel werkt: gewoon schrijven! Gewoon beginnen met de stukken die je al in je hoofd hebt, je kan het altijd weer aanpassen en de rest van je verhaal er om heen schrijven.

    Oh en de jurkjes zijn super leuk met die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen