woensdag 23 oktober 2013

Een nieuw plan - herfstproject

Terwijl ik nog maar net begonnen was met mijn herfstproject, (hier liet ik een beginnetje zien) en ik eindelijk het patroon snapte, verzon ik iets nieuws. Ineens was het er, het idee. Ik was niet van plan om met een nieuw idee te komen, ik wilde dit project zo uitvoeren. Maar nu moet het uitgevoerd worden. Jammer genoeg wel veel minder simpel dan wat ik eerst had bedacht ;).

Ik bedacht me dat de kleur van de wol, en dan vooral de overgangen, niet mooi gaan uitkomen, hoe breder de sjaal wordt. De overgangen zijn namelijk even groot, dus hoe breder, hoe dunner de strepen per kleur zijn. Ik denk dat dat niet zo mooi wordt, het wordt chaotisch. Daarnaast vind ik de sjaal ook eigenlijk iets te puntig worden, iets te veel een driehoek in plaats van een halve cirkel.

Nu wil ik iets maken wat geïnspireerd is op deze gebreide omslagdoek:


Maar ja, dit is niet helemaal wat ik bedoel. En ik wil haken, niet breien. Dus moet ik alsnog een eigen patroon verzinnen..
Waarschijnlijk komen de kleuren op deze manier wel veel mooier uit, dus het is het waard.
Ik tekende verschillende 'ontwerpen' uit:




Het eerste ontwerp schreef ik bijna meteen af. Dit vind ik te simpel, te regelmatig. Dat was niet wat ik zocht.

Het tweede en derde ontwerp vind ik beide leuk, het verschil ligt erin dat het derde ontwerp ook halve cirkels, kwartcirkels en dergelijke bevat.

Op naar de volgende stap, maar eerst gewoon nog wat nadenken over wat ik precies wil en wat ik mooi vind.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten