dinsdag 22 oktober 2013

Vrij haken of een patroon

Een hele tijd ben ik heel druk geweest met het vrij haken. Ik vond het het leukste om te doen, en wilde absoluut geen patroon haken.

En nu, nu heb ik juist heel erg behoefte om patronen te haken. Gewoon, doen wat er in het patroon staat, niet zelf nadenken.

Wat een verschil!

Ik denk dat ik het wel begrijp. Op dit moment heb ik niet veel structuur in mijn leven, heel veel vrije tijd waarin ik zelf kan bepalen wat ik doe. Voor ik verhuisde had ik juist wel structuur (ook wel veel vrije tijd, maar lang niet zoveel als nu) en had ik behoefte aan ontsnapping daaraan.

Nu geeft de structuur van het simpele haken van een patroon, mij structuur.

Heerlijk, voor nu!

En wat ik nu maak? Ik ben begonnen met mijn herfstproject, naar een patroon. Het patroon is te vinden bij Echtstudio. Het is heerlijk simpel. En het gaat heerlijk snel, met haaknaald 8.


Liefs

3 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren! Ben benieuwd naar het resultaat!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Annelot, via de site van Wieke ben ik op de jouwe gekomen. Je omslagdoek voor je moeder is prachtig geworden.... en nu zie ik het beginnetje van deze..... ik heb namelijk het patroon al gedownload en wilde de kleur oranje gaan gebruiken maar jij hebt me nieuwsgierig gemaakt naar jouw garen..... zou je me kunnen vertellen welk garen je hier gebruikt.... dankje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yolanda, het is een heerlijk patroon om te haken. Wat je hier ziet is alleen wel een ander patroon. Met ander garen. Ik zet net een blogje online met wat het nu is geworden. Dit is garen van Scheepjes, Vinci. is heel dik. Haaknaald 8. Weet niet of dat geschikt is voor dat patroon..
      Voor het patroon van Wieke heb ik drops delight gebruikt. Kleur 13. Ik vond het heel leuk werken met die kleur, alleen waren de overgangen soms wel heel abrupt.

      Verwijderen