vrijdag 4 oktober 2013

Herfst 2 - een eerste idee

Ik heb dus al wol voor het project, dat zorgt al voor enkele beperkingen in het project. Het is hele dikke wol, dus ik kan bijvoorbeeld geen kantsjaal maken. Wel wil ik trouwens dat het een sjaal, een omslagdoek of een vest wordt.

Stiekem dacht ik aan iets heel ingewikkelds. Eigenlijk nog niet eens concreet, maar iets wat in één stuk wordt gebreid/gehaakt, met toch blaadjes erin. Ik zocht en vond twee dingen die dit element in zicht hebben.


Dit zijn precies de kleuren die ik ook in mijn wol heb zitten. Maar eigenlijk vind ik dit niet zo mooi. Althans, het lijkt heel erg op mijn herfstproject van vorig jaar. En ik vind het wat rommelig. Ik wil iets wat 'glad' is, aan één stuk als het ware.

Ik zocht verder op ravelry, en zowaar, ik vond iets wat wel lijkt op wat ik bedacht heb:


Met dit patroon is dan het volgende vest te maken: 


Maar er is natuurlijk ook een sjaal/omslagdoek van te maken.

Het is een ontwerp van Svetlana Gordon, en op haar ravelrypagina staan nog veel meer mooie dingen. Geen idee of het met mijn dikke wol (pennen 8) ook zo mooi zou worden, maar het is toch wel erg mooi.

Een ander ontwerp van haar:


Prachtig om te zien dat herfstkleuren niet per se rood/oranje/geel/bruin hoeven te zijn. Deze blauwtinten zijn er ook prachtig in.

Ze is ook op facebook te vinden. Oh, echt schitterende dingen. Tassen, vesten, jurken in allerlei technieken: breien maar ook vilt.

Dit is er bijvoorbeeld ook te vinden:


Genoeg inspiratie voor nu. Ik kan nog geen keuze maken ;)

Liefs

1 opmerking:

  1. Nice! Mooie ideeën, ik ben benieuwd wat het gaat worden! x C

    BeantwoordenVerwijderen