maandag 7 oktober 2013

Verhuizen

Dit weekend ben ik verhuisd. En nu echt, meer dan 10 meter ;). Al weken ruim ik op, gooi ik weg en orden ik mijn spullen. Verhuizen heb ik al vaker gedaan, maar echt leuk zal het nooit worden. Het brengt altijd zo'n chaos mee, alles heeft even geen plek en elke keer vraag ik me bij bepaalde spullen af of ik ze zal houden of niet.

Maar er zijn ook leuke dingen aan verhuizen. Soms kom je dingen tegen waarvan je niet meer wist dat je ze had. Of bijzondere dingen.

Deze mand bijvoorbeeld. Een mand die ik zelf heb gevlochten van riet. Ooit, meer dan 7 jaar geleden.



Al jaren vind ik hem heel lelijk. Lelijk, omdat hij niet recht is, niet perfect. Lelijk, omdat ik er slechte herinneringen aan heb. Ik wilde namelijk helemaal niet naar de workshop toe, iemand gaf mij op (uit goede bedoelingen hoor). En als tiener vond ik dat gewoon niet leuk. Dus heb ik al jaren een mand die ik heel lelijk vind. Hij staat dan ook al jaren op zolder.

Toen ik hem deze keer tegenkwam, was ik echt van plan om hem weg te doen. Ik dacht: waarom zou ik hem niet op mijn blog zetten, mijn eerste keer rietvlechten. En zodra ik dat dacht, dacht ik weer aan de slechte herinneringen die ik er aan gekoppeld had. Maar ineens waren het geen slecht herinneringen meer. Ik kon het vanuit een nieuw perspectief zien. Ineens was de mand ook niet meer zo lelijk en vond ik delen zelfs mooi.

Zeg nou zelf, voor een eerste keer rietvlechten, zit dit er toch best netjes uit?

En daarom bewaar ik de mand toch maar, want eigenlijk, is hij niet zo heel erg lelijk. Wel een beetje scheef, maar ach. Hij neemt alleen wel veel plek in, dus hij blijft wel op het zoldertje voorlopig.

Liefs

1 opmerking:

  1. Veel plezier op je nieuwe plekje. En wat een herinneringen kom je tegen he als je je spullen uitzoekt

    BeantwoordenVerwijderen