donderdag 23 mei 2013

Inspiratie! (lente #3)

Net nu ik gisteren schreef over mijn gebrek aan inspiratie, was het er. Zomaar, ineens, een paar uur nadat ik het berichtje schreef. .

Ik dacht na over wat voor mij nu de kern is van de lente. En dan niet op fysiek niveau, maar op energetisch niveau. Wat is nu de energie van de lente? Wat is er bij mij nu gaande?

Waar ik aan dacht bij die vragen, was aan het woord 'groei'. Groei en verandering.

Verandering
Steeds een beetje meer
Richting groei
Steeds een beetje mooier
Meer liefde

Wat ik bijzonder vind, is dat groei meestal begint met een verandering die zo klein is, dat je deze amper ziet. Allerlei kleine ontwikkelingen ontstaan, waardoor iets steeds meer verandert. Dit zie je bijvoorbeeld ook in kleur. Als je een regenboog kleurt en je begint met rood, verwacht je nooit bij blauw uit te komen, of groen. Omdat die totaal niet passen bij de kleur rood. Maar zodra je begint en steeds een klein beetje meer verandert, passen ineens die kleuren groen en blauw wel in het geheel.

Verandering en groei is vaak zo subtiel, zo klein en niet zichtbaar. Maar ineens is er iets nieuws en pas dan kun je terugkijken naar het eerdere. Dan kun je de groei zien.

Dit proces van groei is wat nu bij me past. Daar wil ik mee aan de slag. Ik heb er zin in. Ideeën stromen al. Alle kanten op. Heel breed is alles nog, niets ligt vast en alles kan.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten