woensdag 1 mei 2013

Lente-inspiratie #1

Stiekem ben ik al op zoek naar inspiratie. Want tjah, ik heb nu eenmaal een herfstproject en een winterproject gemaakt. Nu leg ik mezelf de druk op om ook een lenteproject te maken. Maar ja, waar zoek je dan naar inspiratie? Hoe kom je daar aan?

Natuurlijk vind je die buiten! Buiten waar de bloemen ontluiken en de wereld weer ontwaakt. Buiten wordt het steeds groener en kleurrijker.

Het probleem is alleen, dat mijn inspiratie er niet ineens is door hard werken. Het verschijnt niet, als ik hard mijn best doe om inspiratie te krijgen. Inspiratie is er ineens, op een moment dat je het misschien niet verwacht. En dus, doe ik niet al te hard mijn best.

Wel geniet ik van alles wat nu ontstaat buiten. Ik ben op ontdekkingsreis, buiten in de natuur. Ik onderzoek alles wat er te zien, voelen en ruiken is. Ik voel de kracht van de lente, ik zie wat ik wil als kernthema van mijn project: namelijk de ontluikende kracht van de natuur, het wakker worden en ontwaken.

Het probleem is alleen, dat ik ook vooral herinnerd wordt aan de andere seizoenen. Constant ben ik aan het vergelijken: 'ow dus zo is het in de lente. Ja, ik snap het. Want in de herfst keert het zich allemaal weer naar binnen. Gaat het weer een beetje slapen.' Door dat vergelijken snap ik het misschien wel beter, maar ik ben wel bang dat ik hierdoor mijn focus op de lente verlies. Want ineens zijn er andere seizoenen bij betrokken, en dat is niet de bedoeling. Ik wil graag een lenteproject maken, iets wat de kracht van de lente laat zien.

Er liggen nog maar weinig dingen vast aan dit project. Ik zou graag een vestje willen maken, dat is een idee wat wel langer blijft hangen.

De komende tijd zal ik vaker op een rijtje zetten hoe het met mijn project gaat. Hopelijk ook met foto's, als ik eenmaal begonnen ben. Voorlopig blijf ik nog onderzoeken en ontdekken :).

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten